//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js

Resepi Diet Tanpa GST

resep-ayam-teriyaki-10

Bestnya kalau dapat makan ayam teriyaki..Tapi memandangkan kita tengah berjimat kenalah kuburkan niat nak makan ayam tu kat mall tadi. Lagipun sah2 restoran macam tu ada GST..hehe,so memang kena simpan duit ckit lah..xboleh guna harga macam dulu lagi.. Haa jangan fikir  kita tak sokong GST pulak tau.nanti tak pasal-pasal kena tinggal kat bulan.hehe..Tapi jangan risau,walaupun restoran tu ada GST tapi bahan-bahan yang dia guna nak buat ayam teriyaki tu tak ada GST pun sebenarnya.So, apalagi jom kitak masuk dapur dan masak sendiri ayam teriyaki.Dah la sesuai untuk kita yang tengah diet ni..GST2 gak,diet makan kena tetap jaga.Baru la raya ni semua family kat kampung terkejut. [continue reading…]

Menu Dari Ahmad Maslan Ini Boleh Jadikan Anda Tembam Jika …..

ahmad maslan

Kami membaca beberapa tweet pagi dan artikel yang ditulis dalam portal berita Astro Awani tentang resipi menteri kewangan / merangkap menteri GST tentang masakan yang boleh kita hasilkan tanpa perlu membayar cukai GST.

“Resepi saya dan digoreng sendiri: Sayur, telur, cili, nasi, garam, daging, bawang, ayam, minyak dan gas masak. Tiada GST!,” ujarnya di Twitter.

Resipi ahmad maslan
Ia menu menarik. Cumanya.. jika dikira nilai kalori hampir 800 kalori. Jika di hidangkan pada waktu pagi tak ada masalah kerana tubuh perlukan banyak tenaga.  Tetapi awas… jika dihidangkan pada waktu malam, ia mungkin menyebabkan anda cepat ‘TEMBAM” dalam masa singkat!
Ehem… Selamat mencuba menu YB kita! 🙂

10 Kegunaan Timun Yang tidak pernah kita jangkakan.

Cucumber and slices isolated over white background

 

 

Timun termasuk tanaman yang paling banyak dibudidayakan di seluruh dunia, mudah ditanam bahkan adalah antara sayuran yang sering diambil di kalangan rakyat Malaysia sebagai menu tambahan.

Disamping dijadikan sebagai makanan tambahan, tahukah Anda bahawa timun merupakan makanan yang sangat baik untuk kesihatan Anda? Lupakan makanan ringan dan kerepek kentang, mulai hari ini jadikan timun sebagai ‘makanan’ utama Anda. Berikut beberapa alasan mengapa Anda harus membiasakan memakan timun.

  • Membunuh bakteria di dalam mulut

[continue reading…]

Nak Panduan Kurus PERCUMA? Masukkan Nama & Email 
x